Bra att veta – ring 08-562 65 000 / maila till info@indcen.se
Hos oss på INDCEN RESOR kan Ni beställa resor till jordens alla hörn, vi arbetar med de flesta flygbolag i hela världen. Tänk dock på att alla flygbolag är olika, varje flygbolag har sin egen standard och servicenivå. Samma gäller för hotell världen över, ett 5-stjärnigt hotell i x-land kan ha bättre standard och komfort än ett 5-stjärnigt här i Sverige, och vice versa. Vi strävar efter att hålla oss uppdaterade och vidarebefordra all den information vi får från våra utländska agenter, hotell, länder (och deras turistbyråer), flygbolag m.fl till Er, våra kunder.
Vi arrangerar inga charterresor. Vår ambition är att erbjuda våra kunder så bra service som möjligt. Resebyrån ansvarar ej för eventuella tidtabellsändringar på flighter och/eller förändringar på flygplanstyp samt följder av dessa.
Hotellbetalningarna förskotteras ofta i våra kunders intresse (risk för avbokning annars) och precis som med flygbolagen har vi även speciella avtal med hotellen.
Vi bokar både individuella resenärer och även grupper. Vi hjälper med hotell, transfers, rundturer osv. och kostnaderna varierar i relation till den typ av kategori av service, Ni önskar. Välkommen att höra av till oss, INDCEN RESOR, så kan vi skicka offert/reseförslag.
Vi bokar flygbiljetter och hotell enligt Era önskemål. Köper man en flygbiljett och kompletterar med startpaket eller några nätters boende, så betraktas det inte som en paketresa – paketresa hos oss innebär att man bokar logi för hela flyg vistelsen. Vi skräddarsyr resan enligt Era önskemål. För säkerhetsskull rekommenderas att man kontrollerar färdhandlingarna mot reseplan/ bekräftelse.
Anmälningsavgift
Anmälningsavgiften är 1.000 kronor per person, som dras av från slutbetalningen. Betalningen ska ske inom angiven tid, annars finns det risk att bokningen blir avbokad. Observera att vissa biljetter har krav på slutbetalning vid bokningstillfället liksom vissa landarrangemang bekräftas först när en särskild deposition erlagts (t.ex. Palace on Wheels-resan i Indien). Anmälningsavgift ska erläggas då man godkänt bokningen samt kontrollerat att både resplanen samt namnen på resenärerna på den stämmer. Obs! flygbolag tillåter inte namnändringar efteråt! Vi utgår att man gått genom våra bokningsvillkor inför erläggning av betalning.
Betalningssätt
1). Enklaste och snabbaste genom online betallänk som skickas till Er e-post. (betala via internetbank eller kort)
2). Betala till Plusgiro 4148034-4 | Bankgiro 5715-8628 eller till Nordea direktkonto 3201 1809061 | Swish 1230832964 . Ange ordernumret i meddelandefältet alt namn på resenären.
3). Betala kontant hos oss.
Vi är även auktoriserade att ta emot kreditkort nummer per telefon (med giltighetstid). Obs. kortnumret lagras inte hos oss!
Många flygbolag/leverantörer accepterar inte betalning med kreditkort. I sådana fall kan Indcen Resor ändå erbjuda att ta emot betalningen med kreditkort, dock då mot en tillägg på 3% av beloppet. Observera att på resorna där landarrangemang ingår, är priset alltid räknat på bästa (lägsta) nivån dvs. utifrån att betalning sker med banköverföring/swish eller vanlig bankkort (kostnadsfritt).
Kundens ansvar
Kontrollera att uppgifterna i resplanen och betalningsunderlaget stämmer. Det är viktigt att namnen är rättstavade samt överensstämmer med det i passet. Det är kundens ansvar att påtala om eventuella fel – omedelbart vid bokningstillfället. Kontrollera att biljetterna överensstämmer (datumen och sträckorna). Korrigeringarna måste göras samma dag som biljetten ställs ut, korrigeringarna därefter kan bli dyra.
Det är väldigt vanligt att billigaste biljetterna samt kampanjprisbiljetterna inte är ombokningsbara/avbokningsbara. Är det viktigt att kunna avboka/omboka resan, är det kundens ansvar att påpeka detta vid bokningstillfället. Det är också kundens ansvar att ta reda på reglerna som gäller för köpta biljetter avseende avbokning/ombokning.
Avbeställningsskydd
Är frivilligt och kan tecknas separat hos oss fr. 285 kr per person (endast för flygbiljett) som ska vara betald samma dag som anmälningsavgiften för resan. För paketresa (max belopp 200000 kr per person med ingen självrisk och som täcker även syfte på resan) kostar skyddet 6% av resans pris och gäller från det att premien erlagts fram till dagen då resan påbörjas och omfattar bland annat sjukdom/dödsfall av den försäkrade, medresenären eller nära anhörig. Den täcker även ifall den försäkrade drabbas av någon oförutsedd väsentlig skada i hemmet eller blir uppsagd från sitt arbete. Teckna försäkringen här. Läs mer om försäkringen här.
Avbeställningsskydd för vilket orsak som helst
(endast för flygbokning)
Kan tecknas separat för 250 kr per person och ska vara betald samma dag som anmälningsavgiften för flygresan. Gäller fram till 24 timmar före flygresan och för vilket orsak som helst då med självrisk (fr. 1950 kr – 3500 kr)
Hör med din handläggare hos oss!
Vid avbokning av resa utan avbeställningsskydd gäller följande:
– ingen återbetalning av handpenning och slutbetalning
Skydd mot flygbolagens konkurs
Kan tecknas separat hos oss för 345 kr per person.
Slutbetalning
Slutbetalning senaste 30 dagar innan avresa eller enligt datum som angivet på betalningsunderlaget (vissa landarrangemang kan kräva tidigare slutbetalning).
Har slutbetalning inte tillhandahållits av oss inom angiven tid, avbokas resan och anmälningsavgift förverkas. Observera att flygbolaget ibland kan tidigarelägga slutbetalningsdatumet. Detta är utom resebyråns kontroll. Hos Indcen Resor kan du söka avbetalning på 3/6/12 månaders – utan ränta! Hör med oss.
Prisgaranti
Prisgaranti gäller om resan bokas och slutbetalas samma dag. Priser på vår hemsida och de som fås muntligen eller som bekräftats på betalningsunderlag är baserade på den valutakurs som gällde då resan bokades. Indcen Resor har rätt att justera priserna om det beror på ändrade transportkostnader, skattehöjning, övriga avgiftshöjningar eller att valutakursen ändras. Justeringen måste överstiga 60 svenska kronor och ligga 20 dagar innan avresedagen.
Ombokning/Ändring
Innan slutbetalningen kan flygresan ombokas i mån av lediga platser och ifall biljetterna är inte redan utställda.
Flygbolagen likställer namnändring med avbokning och nybeställning, som innebär att flygbiljetten oftast blir dyrare (pg av att platser endast finns kvar i högre prisklass än vad som bokats tidigare).
Efter slutbetalning tillåter vissa biljett typer ombokning av hemresan efter avresan (i mån av plats), fritt eller mot avgift – information om detta ska efterfrågas (hör med Er handläggare hos oss).
Ombokning av hotell, transfer, tågbiljetter och övriga arrangemang kan medföra avboknings- och/eller ombokningsavgifter.
Obs. Många flygbolag har så kallat no show-klausul i sina regler, som innebär att alla flygsträckor i bokningen måste utnyttjas i ordning. Missar man en sträcka, så blir restererande sträckorna ogiltiga per automatik och man blir tvungen att lösa en helt ny biljett.
Avbokning
Vid avbokning efter att anmälningsavgift erlagts men innan biljettutskrift, förfaller anmälningsavgiften. Vid avbokning efter slutbetalning och biljettutskrift medges ingen återbetalning. Vi rekommenderar att teckna avbeställningsskydd, som köpt hos oss, omfattar bland annat sjukdom/dödsfall av den försäkrade, medresenären eller nära anhörig. Den täcker även ifall den försäkrade drabbas utav någon oförutsedd väsentlig skada i hemmet eller blir uppsagd från sin arbete.
Inför resan
Alla resenärer, även spädbarn, måste ha ett giltigt pass. Passet ska vara oskadat, innehålla tomma sidor för myndigheternas stämplar samt vid resa utanför Schengenområdet vara giltigt minst 6 månader efter hemkomst.
Kunden är ansvarig för anskaffande av erforderliga visum. För svensk medborgare, svensk medborgare med utländskt ursprung samt utländska medborgare kan särskilda visum-bestämmelser gälla. Vi rekommenderar att ordna visum inför resan ifrån Sverige.
Observera – nekas man inresa i ett land på grund av avsaknad av giltigt pass, visum med mera, så ligger ekonomiskt ansvar för sådant helt på resenären.
Flygbiljetterna skrivs numera som elektroniskt, som innebär att biljetten finns direkt i flygbolagens bokningssystem och det finns ingen risk även om man tappar bort sin pappersutskrift.
Observera att i vissa länder (bl a Indien) blir man inte insläppt på flygplatsen förran man visat utskrift på flygbiljetten (eticket receipt). Tips! spara din e-biljett tex. som bild på mobilen som blir enkelt att visa upp.
Spara bokningslänken på din epost som du kommer åt under resans gång.
De flesta flygbolag erbjuder resenärer som går på särskilda dieter att få specialmat på flygresan. Dessa måltider måste beställas i god tid innan och senaste 36 timmar i förväg för att vara säker att få den ombord på flyget.
Alla flygbolag erbjuder inte alla alternativ, men de vanligaste alternativen är AVML – asiatisk vegetarian, VLML – Lacto vegetarian, VGML – Vegan, MOML – halal mat, DBML – diabetiker mat, SFML – fisk och skaldjur,
GFML – glutenfri.
Kontrollera i förväg det angivna tillåten check in bagage mängd som står på biljetten och packa enligt det för att undvika extra kostnader.
Viktgränser för reseväska bland de flesta flygbolag:
Passagerare som reser i Economy Class – 20/23 kg
Passagerare som reser i Business Class – 30 kg
Kontakta flygbolag om du är osäker eller om bagage överstiger viktgränsen, såsom ex viss sportutrustning, golfutrustning samt extra kostnader för övervikt osv.
Reglerna kan variera från flygbolag och flygplatser, men i allmänt:
Handbagage 7-10 kilo och mått som inte överstiger 55x40x20 cm (höjd x bredd x djup).
All form av vätskor, geléer och kosmetika som överstiger 100 ml är inte tillåtna i handbagaget. Alla mindre behållare måste förvaras i en genomskinlig återförslutningsbar plastpåse (visas vid säkerhetskontrollen).
Det går utmärkt att ha sådana varor i incheckningsbagaget. Obs. Den som av medicinska eller andra skäl under flygresan måste ha tillgång till flytande mediciner eller specialdiet (inklusive barnmat) får medta detta.
Du kan bli anmodad att visa intyg på att du verkligen är i behov av substansen. Observera att de flesta flygbolag har en handbagage mätningsenhet vid incheckningen.
Väskan skall rymmas under stolen framför eller i förvaringsfacket ovanför. Bärbara datorer och andra större elektroniska föremål ska tas upp ur handbagaget för att genomlysas separat. Flygbolagen tillåter inte vassa
föremål som rakhyvlar, knivar, knivblad, etc. i handbagaget. Packa sådana föremål i inchecknings bagaget istället.
Kontrollera i förväg från vilken terminal din flyg kommer att avgå. Detta står på eticket receipt och kan även kontrolleras genom bokningslänken som kan skickas till din epost.
Det är bra att vara ute i god tid innan på flygplatsen – följande rekommenderas:
Internationella flyg (över kontinent/Schengen) – Check-in 3 timmar före avresa
Europeisk flyg (utanför Schengen området) – Check-in 2 timmar före avresa.
Inrikes flyg – Check-in minst 1 timme före avresa.
Resebyrån/flygbolagen tar ingen ansvar om resenären ankommer till flygplatsen för sent och i följden kommer inte att kunna resa.
Vissa länder kräver att man tagit specifika vaccinationer före inresa. Rådgör med din läkare om lämpliga vaccinationer i god tid före avresan. Observera att det finns restriktioner för flygresa efter 28:e graviditetsveckan.
Det är viktigt att ha ett ordentligt reseförsäkring. Det grundreseskydd som kan finnas i hemförsäkringen går att utöka med en kompletterande reseförsäkring. Observera att reseförsäkring genom kortbetalning oftast gäller bara själva kortinnehavaren och det finns då ett maxbelopp som täcks. Kontrollera alltid med ditt kortbolag (bank) vad är det som gäller (vanligen begränsad till själva transporten – ersättning vid flygförsening, bagageförsening eller olycksfall under transporten – på vissa kan även avbeställningsskydd ingå).
Reseförsäkring måste tecknas innan resan påbörjas, kolla försäkringar direkt här!
I de flesta länder kan du använda de vanligaste kontokorten, såsom VISA. Det finns ofta ATM (bankomat) för uttag, annars kan man vanligtvis även betala direkt med sitt kort. Det kan löna sig att ha lite kontanter på sig, tex. US dollar eller euro, som kan växlas till lokal valuta på destinationen.
Ni som resenärer är ansvariga att kontrollera att uppgifterna i resplanen och färdhandlingarna stämmer. Det är dels mycket viktigt att namnen är rätt stavade samt överensstämmer med det i pass (obs. ett förnamn räcker i bokningen). Det är Ert ansvar som kund att påpeka eventuella fel och det också omedelbart vid bokningstillfället. Kontrollera uppgifterna i resplanen, bokningslänk då det blir dessa som kommer sedan stå på färdhandlingarna. Det är numera vanligt att biljetterna är icke ombokningsbara/avbokningsbara. Anses det viktigt att kunna avboka/omboka resan, så är det Ert ansvar som kund eller beställare att påpeka detta till oss vid bokningstillfället. Det är Ert ansvar som kund/beställare att ta reda på vilka särskilda regler gäller för köpta biljetter avseende avbokning/ombokning.
Klicka här för att läsa mer!
- Kontokort (och spärrnummer)
- Försäkringsbevis
- Internationellt körkort
- Vaccinationskort
- Bonuskort på flyg och hotell
- Mediciner och solkräm
- Kläder anpassade för resmålets klimat
- Bekväma skor, sandaler, badskor, keps
- Solglasögon, reservglasögon, kontaktlinser
- Kamera inkl.laddare
- Mobil inkl. laddare
- Flasköppnare
- Packa barnets snuttefilt och favoritnalle lite pyssel i handbagaget.
Handbagage får inte innehålla vätska, gelé, spray överstigande 100ml eller vassa föremål
Packa aldrig värdesaker, resedokument, mediciner eller hemnycklar i bagage som ska checkas in på flyget eller lämnas utan bevakning vid resa med buss eller tåg. På flygplatsen scannas all bagage och innehållet synas, dessutom kan bagaget bli försenat.
Fäst adresslappar på alla bagage. Lägg även en lapp med adressuppgifter överst i varje incheckad väska, det kan rädda bagaget om adresslappen råkar falla av.
Ombokning/Ändring av flygbiljett och namn
Flygbolagen likställer namnändring med avbokning och nybeställning, som innebär att flygbiljetten oftast blir dyrare då lediga platser endast finns kvar i högre prisklass än vad som tidigare bokats. Flygbolagen likställer namnändring med avbokning och nybeställning. Har biljetten redan utställts, innebär det att den måste avbokas och då tillämpas avbokningsreglerna. I bästa fall kan man komma undan genom att betala en avbokningskostnad och i värsta fall förlorar man biljetten (om man köpt en ej återbetalningsbar biljett) Man gör en helt ny bokning i det nya namnet samt till dagsaktuella priset – beroende på platstillgång.
Innan slutbetalningen kan flygresan ombokas i mån av lediga platser och att biljetterna är inte redan utställda. Efter slutbetalning tillåter vissa biljett typer ombokning av hemresan (i mån av plats), fritt eller mot avgift – information om detta kan läsas på biljetten, alternativt hör med din handläggare hos oss.
Ombokning av hotell, transfer, tågbiljetter och övriga arrangemang kan medföra avboknings- och/eller ombokningsavgifter.
Bagageregler
Kontrollera din e-biljett där det står angett tillåten bagage. OBS: genom oss kan det bli mer bagagevikt jämfört med flygbolagens egna bagageregler. Klicka på flygbolaget nedan för deras allmänna riktlinjer:
Resa med barn
Baby, 0-23 månader, utan bokad flygstol, erhåller rabatt 90% på reguljärpris. För barn, 2-11år varierar rabatten beroende på flygbolag samt även mellan låg-/högsäsong. Normal rabatt är 25% (ingen rabatt på skatter). Barnrabatt på hotell
Barn 2-11år som bor med två vuxna i dubbelrum, barnet på extrabädd, erhåller vanligtvis 50% rabatt på vuxenpriset. Sover barnet i de vuxnas säng kan det bli ännu fördelaktigare. Hör med oss om det fins generösare hotellrabatter på ert resmål. Små barn under 2år bor vanligtvis utan kostnad tillsamans med vuxen.
OBS! Hotellen har begränsningar på det antal barn per rum alt. per vuxen.
Resenären är ansvarig för anskaffande av erforderliga visum. För svensk medborgare, svensk medborgare med utländskt ursprung samt utländska medborgare kan särskilda visum-bestämmelser gälla. Vi rekommenderar att ordna visum inför resan ifrån Sverige.Observera – nekas man inresa i ett land på grund av avsaknad av visum med mera så ligger ekonomiskt ansvar för sådant helt på resenären.
De flesta flygbolag tillåter att hopfällbar paraplysulky/vagn tas med ombord förutsatt att de får plats i garderoben ombord. Större vagn måste checkas in som bagage och räknas in i familjens totala bagagevikt.
Barnmatsburkar och blöjor finns att köpa i de flesta länder i Fjärran Östern och på Indiska Oceanens öar. Smaken på maten kan dock skilja sig från de barnet är vant vid, varför vi rekommenderar att ta med matburkar och välling hemifrån.
Eftersom barn under 2år betalar 10% av vuxenpriset så får denne inte egen flygstol. Barn upptill 6mån. ålder kan få ligga i en babykorg som hängs i taket eller på väggen. Större barn, vilka ej ryms i korgen får sitta i knät på medföljande. Vissa flygbolag tillåter bokning av flygstol för små barn men kostnaden är ca50-67% av vuxenpriset.
Barn under 2år får checka in 10kg bagage – på de flesta flygbolag (kolla biljett!). Barn över 2 år alt barn som betalat för egen flygstol får samma bagagevikt som vuxna (kolla biljett).
Resegaranti
Vi har utställd resegaranti hos Kammarkollegiet
Turistinformation
Länder som tar emot många besökare från Sverige/Skandinavien driver turistbyrå i Sverige. Dessa tillhandahåller information och trycksaker men hjälper inte till med bokningar.Utländska ambassader och flygbolag kan också vara källa till information.
Reser du till Indien kan du köpa böcker, kartor, tågtidtabeller m.m. hos Indcen Resor.
Austria
Österrikiska Turistbyrån
Box 24187 104 51 Stockholm
Tel 08-412 10 73
stockholm@austria.info
www.austriatourism.com/se
Director Michael Tauschmann
Belgium
Belgiska Turistbyrån Flandern
Bryssel Vester Farimagsgade 1,3tr
DK-1606 Copenhagen V
Tel +45 33 93 01 30
info@belgien.dk
www.flandern.se
Director Sirpa Hørup
Czech Republic
Tjeckiens Turistbyrå
Villagatan 22
Box 261 56 100 41 Stockholm
08-440 42 39 info-se@czechtourism.com
www.czechtourism.com
Director Barbara Hartman
Croatia
Kroatiska Turistbyrån
Kungsgatan 24 / Box 7171 103 88 Stockholm
Tel 08-534 820 80 croinfo@telia.com
www.visitcroatia.nu
Director Dario Matosevic
Cyprus
Cyperns Turistråd
Sveavägen 66 111 34 Stockholm
Tel 08-10 50 25 info@ctosweden.org
www.visitcyprus.com
Director Johan Lantz
Denmark
VisitDenmark Box 5524 114 85 Stockholm
Tel 08-611 72 22
info@vistitdenmark.com
www.visitdenmark.se
Director Andreas Näsman
Egypt
Embassy of Egypt
Tourist Office Box 3081 103 61 Stockholm
Tel 08-10 25 48
egypt@comhem.se
www.travelgate.net/egypt
Director Nahed El Sobky
Estonia
Estonian Tourist Board
Wallingatan 32, 2 tr 111 24 Stockholm
Tel 08-23 60 18
stockholm@eas.ee
www.visitestonia.com
Director Henrik Göthlin
Finland
Visit Finland
Hornsgatan 15 118 46 Stockholm
info@visitfinland.se
www.visitfinland.se
Director Karl-Erik Strand
France
Franska Turistbyrån
Kungsgatan 37, 4 tr 111 56 Stockholm
Tel +45 33 11 49 12
info.dk@franceguide.com
www.franceguide.com
Deputy Manager Jean-Charles Bardon
Germany
Tyska Turistbyrån
Box 10147 100 55 Stockholm
Tel 08-665 18 81
info@tyskaturistbyran.se
www.tyskland-info.com
Director Iris Müller
Great Britain
British Tourist Authority
Box 3102 103 62 Stockholm
Tel 08-440 17 00
sverige@visitbritain.se
www.visitbritain.com
Marketing Manager Leif Leganger
Greece
Grekiska Statens
Turistbyrå Box 3377 103 67 Stockholm
Tel 08-679 65 80
secretary@visitgreece.se
www.visitgreece.se
Holland
Holländska Kongress & Turistbyrån
Box 15021 104 65 Stockholm
Tel 08-556 007 51
norden@holland.com
www.holland.com
Director Titti Lagerfeldt Gelhaar
Hungary
Ungerska Turistbyrån
Box 16288 103 25 Stockholm
htstockholm@mtrt.se
www.ungernturism.org
Director György Székely
Iceland
Icelandic Tourist Board
Lækjargata 3 101 Reykjavik,
Iceland sigrun@icetourist.is
www.visiticeland.com
Director Sigrún H. Sigurðardóttir
Indonesia
Indonesian Embassy
Sysslomansgatan 18/1 112 41 Stockholm
Tel 08-545 558 80
kabidekon@indonesiskaambassaden.se
www.indonesiskaambassaden.se
Director Dody Kusumonegoro
Ireland
Irländska Turistbyrån –
TOURISM IRELAND 16 Nyhavn, 3
DK-1051 Copenhagen
Tel +45 33 15 80 45
info.nordic@tourismireland.com
www.irland.se Manager – The Nordic Countries Steven Roberts
Israel
Israeliska Statens turistbyrå
Box 7554 103 54 Stockholm
Tel 08-21 33 86
info@igto.se
www.goisrael.nu
Director Michael Chen
Italy
Italienska Turistbyrån
Box 14040 104 40 Stockholm
Tel 08-545 68 32
italiantouristoffice.se@telia.com
www.enit.it
Director Carlo-Antonio Colaneri
Kenya
Kenya Tourist Board
Riddargatan 17 114 57 Stockholm
Tel 08-545 259 56
kenya@aviareps.com
www.magicalkenya.com
Director Inger Magnusson
Laos
Laotiska Statens
Turistbyrå Box 22308 112 27 Stockholm
Tel 08-545 916 68
lnta@wilkris.se
www.tourismlaos.gov.la
Director Willy Hsiech
Lithuania
Litauens Turistinformation
Kapteeninkatu 7 001 40 Helsinki Finland
Tel +358 9 622 777 17
info@liettua.fi
www.litauen.se
Director Darius Skaudis
Malaysia
Tourism Malaysia
Box 131 101 22 Stockholm
Tel 08-24 99 00
madzwin@tourism.gov.my
www.malaysia.se
Director Ms Madzwin
Malta
Malta Tourism Authority
Box 3245 103 64 Stockholm
info@malta.se
www.visitmalta.com/se
Director Patricia O’Connell
Mexico
Embassy of Mexico
Grevgatan 3 114 53 Stockholm
Director Jorge Salcido Zugasti
Morocco
Marockanska Statens
Turistbyrå Sturegatan 16 114 36 Stockholm
Tel 08-660 99 13
turist-marockanska@telia.com
www.visitmorocco.com
Director Mohamed Tazi
Poland
Polska Statens Turistbyrå
Karlavägen 47 B 114 49 Stockholm
Tel 08-21 60 75
info.scan@polen.travel
www.polen.travel
Manager Malgorzata Hudyma
Portugal
Portugals Handels och Turistbyrå
Narvavägen 30, 2 tr 115 22 Stockholm
Tel 08-506 521 00
aicep@portugal.se
www.visitportugal.com
Director Oto Oliveira
Romania
Romanian International Touristoffice
Gamla Brogatan 36-38 111 20 Stockholm
Tel 08-21 05 30
rotoscan@telia.com
Director Nercida-Elena Negut
South Africa
South African Embassy
Fleminggatan 20, 4 tr 112 26 Stockholm
Tel 08-24 39 50
info.saemb@telia.com
www.southafrica.se
Counsellor Tielman Furter
Spain
Spanska Ambassadens Informationsavdelning
Stureplan 6, 3tr 114 35 Stockholm
Tel 08-611 19 92
estocolmo@tourspain.es
www.spain.info
Director Salvador Pernas Riaño
Switzerland
Switzerland Tourism
Box 26 143 100 41 Stockholm
Tel 08-676 79 24
www.MySwitzerland.com
Director Marianne Söderblom
Thailand
Tourism Authority of Thailand
Drottninggatan 33, BV 111 51 Stockholm
Tel 08-700 56 90
info@tourismthailand.se
www.tourismthailand.se
Director Manit Boonchim
Trinidad & Tobago
Trinidad & Tobago Tourism
Lille Strandstraede 22 1254
Copenhagen K – DK
trinbago@spirit-company.dk
www.gotrinidadtobago.com
Director Christine Engen
Tunisia
Tunisiska Statens Turistbyrå
Kungsgatan 35 111 56 Stockholm
Tel 08-678 06 45
tourismtunisia@telia.com
www.tunisia.nu
Director Rami Jbeli
Turkey
Kungsgatan 3 111 43 Stockholm
Tel 08-679 83 20
info@turism.turkemb.se
www.turism.turkemb.se
Director Aybala Dagasan
Zambia
Gårdvägen 18
Box 3056 169 03 Solna
Tel 08-679 90 40
info@zambiaembassy.se
www.zambiaembassy.se
Visum till Indien / Australien / Kuba / USA / Sri Lanka
Det är alltid resenärens ansvar att ha erforderliga visum. För svensk medborgare, svensk medborgare med utländskt ursprung samt utländska medborgare kan särskilda visum-bestämmelser gälla. Kontrollera alltid inför resan. Obs. Nekas man utresa till/inresa i ett land på grund av avsaknad av giltigt pass, visum mm så ligger ansvaret på det helt på resenären.
Visum till Indien behövs – Nytt! E-visum för vistelse upptill 5år!
Alt 1. E-visum för vistelse upptill 5år Sök online här (klicka sedan på “e-TOURIST VISA – eTV”)
Alt 2. Sedvanlig visum som stämplas i passet i förväg – Visumkontorets hemsida
OBS! Passet måste vara giltigt i sex månader efter hemkomsten från Indien.
Då regler och avgifter kan ändras med kort varsel är det viktigt att du går in på hemsidan för aktuell information och kontroll i samband med att du ska ansöka om visum. Felaktigt visumformulär eller inbetalning kan medföra extra avgifter och försening i hanteringen.
Vi hjälper att skaffa elektronisk visum till Australien.
Kontakta oss med passdetaljerna
De flesta flygbolag tillåter att hopfällbar paraplysulky/vagn tas med ombord förutsatt att de får plats i garderoben ombord. Större vagn måste checkas in som bagage och räknas in i familjens totala bagagevikt.
Vi utfärdar turistkort till Kuba. Pris 500 kr.
Kontakta oss med passdetaljerna.
Beställ Kuba turistkort
För inresa till USA gäller det att man måste anmäla sig på Internet minst 72 timmar före avresa. Inresetillståndet gäller sedan för obegränsat antal inresor under två år.
Klicka här för att göra er anmälan!
Denna anmälan som görs på internet ersätter immigrationsblanketten som tidigare fått fyllas i på flyget. Blankett för tullen får man som vanligt på flyget och måste fyllas i inför varje ankomst.
För svenska medborgare krävs ett giltigt svenskt pass som är maskinellt läsbart. Inga provisoriska pass accepteras och för barn krävs eget pass.
Ska ordnas elektroniskt före inresan till Sri Lanka.
Klicka här för att anmäla för visumet eller kontakta oss för hjälp.
Grupp- & företagsresor
Vi ordnar enligt önskemål.
Ange …
Avresedatum & resans längd •
Resmål •
Hotellstandard / Budget •
så hjälper vi att sy ihop drömresan – Kontakta oss för alla typer av resor!
Vi bokar samtliga flygbolag och har specialavtalspriser med fördelar så som extrabaggage, ombokningsbara biljetter, längre giltighetstid på biljetten samt stopp over möjlighet alt. open jaw biljett det vill säga att flyga in till ett ort och flyga hem från annat ort.
De flesta flygbolag tillåter att hopfällbar paraplysulky/vagn tas med ombord förutsatt att de får plats i garderoben ombord. Större vagn måste checkas in som bagage och räknas in i familjens totala bagagevikt.
Bil / Chaufför, lokalguide, rundturer, tågbiljetter, restaurangbesök mm
Begär offert här!
Förfrågning
Ring oss 08-562 65 000
Övrigt
Vi bokar samtliga flygbolag och har specialavtalspriser med fördelar så som extrabaggage, flexiblare ombokningsregler, längre giltighetstid på biljetten samt flerstoppsbiljett alt. Open jaw biljett dvs flyg till en destionation och hem från en annan destination.
Glöm inte att upplysa oss om bokningsreferens och en utförlig beskrivning av problemet.
Är du en resebyrå som redan sysslar med resebokningar? Vi kan erbjuda bättre priser!
Är du ny i branschen och vill börja sälja resor? Kanske har du tidigare erfarenhet eller ett stort intresse av resebranschen? Vi kan hjälpa till med att skaffa ett bokningssystem och vägleda dig!
Eller vill du kanske anordna en egen gruppresa till din önskedestination för familjen, vännerna eller allmänheten i stort? Vi kan hjälpa dig med allt det tekniska och bakgrundsarbetet, så att du kan fokusera på den roligaste delen – genomförandet av gruppresan! Du slipper också lägga ut resegaranti, då vi redan har ställt den.
Fyll i gärna formuläret, så kan vi ta detta vidare.
INDCEN RESOR – din perfekta och pålitliga samarbetspartner.
Fyll i formuläret nedan.